De cât calciu avem nevoie, în funcție de vârstă – tabel în articol. De ce nu este bine ca aceste doze să fie depășite

De , 11 sept., 2019, Stil de viaţă

Calciul a devenit un fel de remediu bun pentru orice. Cele mai solicitate suplimente nutritive sunt cele care conțin calciu, pe principiul că e bine să fie sau  că nu au cum să ne facă rău.

Într-adevăr, calciul este necesar pentru o bună organizare a organismului, însă trebuie știut că un aport prea mare este dăunător.

Hipercalciuria, nivelul crescut de calciu în urină, și hipercalcemia, un nivel prea ridicat în sânge, duc la scăderea absorbției altor minerale, fier, zinc, magneziu, la pierderi de fosfor, la favorizarea litiazei renale și la o funcționare deficitară a rinichilor.

Hipercalcemia apare atunci când administrăm mai mult de 2500 mg/zi o perioadă mai lungă de timp și/sau doze excesive de vitamina D, pentru o absorbție a calciului.

De asemenea, trebuie știut că administrarea calciului este contraindicată în cazul pacienților care auhiperparatiroidism, boală cauzată de secreția excesivă de hormon paratiroidian, caracterizată prin creșterea concentrației calciului seric și scăderea concentrației fosforului, litiaza renală, pietre la rinichi, insuficiență renală gravă, care prezintă anumite tipuri de tumori maligne ce cauzează hipercalcemie, metastaza osoasă sau plasmocitom, o tumoră care apare la nivelul oaselor.

În cazul copiilor, dacă administrăm excesiv calciu se pot produce calcefieri la nivelul țesuturilor moi și al mușchiului cardiac, cu consecințe grave, iar la persoanele în vârstă, calcefieri ale leziunilor ateromatoase din artere, cu creșterea riscului de infarct și accident vascular cerebral.

Administrarea de calciu trebuie să se facă numai la recomandarea medicului, după efectuarea de analize pentru metabolismul acestuia, în așa fel încât dozele să fie ajustate în funcție de nevoi sau chiar de a suprima administrarea acestuia. De asemenea, administrarea suplimentelor pe bază de calciu trebuie corelată cu aportul prin alimentație.

De cât calciu avem, de fapt, nevoie?

0-6 luni – doza recomandata: 200 – doza maxima tolerabila: 1000

6-12 luni – doza recomandata:260 – doza maxima tolerabila:1500

1-3 ani – doza recomandata: 700 – doza maxima tolerabila: 2500

4-8 ani – doza recomandata: 1000 – doza maxima tolerabila: 2500

9-18 ani – doza recomandata: 1300 – doza maxima tolerabila: 3000

19-50 ani ambele sexe – doza recomandata: 1000 – doza maxima tolerabila: 2500

51-70 ani barbati – doza recomandata: 1000 – doza maxima tolerabila: 2000

51-70 ani femei – doza recomandata: 1200 – doza maxima tolerabila: 2000

Peste 70 ani – doza recomandata: 1200 – doza maxima tolerabila: 2000

Articole similare

Comentarii

  • Exista o schema de asimilare a calciului cunoscuta de toata lumea… mai exact, calciu, magneziu si d3. Si aici s-a terminat pt cei mai multi dintre noi….
    Dar trebuie sa mai adaug ca acest mineral daca nu se asimileaza, el se va depune pe muschi, vase, articulatii etc. …
    Nu mai vb de consumul de apa minerala care contine calciu in exces, de calcliul din alimentatie s.a.m.d.
    Ok. Pe langa acestea as vrea sa adaug pt asimilare raportul dintre ca si mg sa fie de 2 la 1, cat si urmatoarele fosfor, bor, arginina si uneori zinc. Dar nu in ultimul rand daca un organism este deficitar de o enzima lipaza, toata aceasta schema cu adaugirile aferente este compromisa, lipaza fiind enzima care prelucreaza grasimile, adica ajuta la prelucrarea vitaminelor liposolubile A, D, E, K si asimilarea lor. Asadar lipsa acestei enzime ar trebui analizata inainte de orice schema de asimilare !!!!