Dieta antiinflamatoare, un stil de viață sănătos

De , 12 feb., 2019, Stil de viaţă

Importanța alimentației pentru menținerea stării de sănătate o cunoaștem cu toții, însă doar puțini oameni sunt atenți la ceea ce consumă zilnic. Anumite alimente antiinflamatoare au rolul de a-ți modela silueta și în plus, cresc rezistența organismului în fața virozelor respiratorii și a răcelilor caracteristice sezonului rece. De aceea, o dietă alcătuită din alimente antiinflamatoare este bine să o ții toată viață, ca parte a unui stil de viață sănătos.

Dieta antiinflamatoare este compusă din alimente sănătoase, neprelucrate. Pe de altă parte, specialiștii susțin că grăsimile nesănătoase dezvoltă inflamația. Carbohidrații rafinați sunt pro-inflamatori. De exemplu, făina rafinată, zahărul și alimentele bogate în indice glicemic exacerbează bolile inflamatorii. Practic, aceste alimente pot crește nivelul de insulină și glucoză care ridică nivelul inflamației.

Specialiștii spun că dieta antiinflamatoare este de fapt o dietă care constă în alimente cu rolul de reduce procesele inflamatorii din corp.

Este de asemenea, o dietă bogată în alimente care conțin antioxidanți. Nu este o dietă propriu-zisă, cu alte cuvinte mai multe diete conțin principii antiinflamatorii. De exemplu, dieta meridiană este una care conțin alimente cu rolul de a ameliora inflamațiile. Sunt studii care susțin că asemenea diete care conțin alimente antiinflamatorii por reduce inclusiv inflamația asupra sistemului cardiovasculator.

Specialiștii susțin că astfel de diete sunt ideale în cazul unor afecțiuni precum: artrita reumatoidă, astm, boala Crohn, colită, diabet zaharat, sindrom metabolic, obezitate, lupus, psoriazis, boala lui Hashimoto. Trebuie subliniat și faptul că alimentele antiinflamatorii contribuie se pare și la diminuarea riscului de cancer de colon conform unor cercetări.

Principalele alimente pe care ar trebuie să le includă o dietă antiinflamatoare sunt: somon, spanac, conopidă, broccoli, ceapă, usturoi, afine, mure, pere, lămâie, kiwi, portocale, cireșe, avocado, nucă de cocos, măsline, nuci, fistic, migdale, scorțișoară, ciocolată neagră. De asemenea, consumă la discreție pește, carne de vită și cât mai multe fructe și legume crude.

De asemenea, ar trebuie să reduci sau să elimini complet din alimentație următoarele alimente: carne procesată, zahăr, băuturi carbogazoase, pâine, paste, mezeluri, ciocolată, prăjituri de la cofetărie, bomboane, înghețată, alcoolul. Trebuie reduse mesele compuse din alimente de tip fast-food.

Articole similare

Lasa un comentariu