24 aug., 2018

Șase fructe și legume pe care nu le mâncăm corect. Cele mai sănătoase părți le aruncăm

Stil de viaţă

Consumare celor cinci porții de fructe și legume pe zi are beneficii importante pentru sănătate. Însă dacă vreți să aveți parte de toți nutrienții pe care îi conțin acestea, ar trebui să nu mai dați deoparte cojile sau alte părți importante ale fructelor și legumelor.

  1. Coaja merelor

Un antioxidant numit quercetină se găsește chiar în coaja mărului, oferind beneficii plămânilor şi creierului. Coaja de măr este, de asemenea, mai bogată în fibre decât pulpa fructului.

  1. Coaja portocalelor

Conform unui studiu din 2004, o substanţă din coaja portocalei sau a altor citrice poate avea efecte benefice asupra colesterolului, chiar mai puternice decât ale medicamentelor prescrise pentru asta. Compuşii din cojile citricelor, numiţi flavonoizi polimetoxilaţi, mai pot avea acţiune protectoare asupra inimii, ţinând inflamaţia şi bolile cardiace la distanţă, conform aceluiaşi studiu. Fii fără grijă, nu trebuie să-ţi înfigi dinţii în coaja de portocală, este de-ajuns să o razi peste felul de mâncare preferat, oferind un gust bun chiar şi salatei. Mare atenție însă! Să nu fie fructe stropite cu diverse substanțe. Urmăriți eticheta, acolo scrie dacă este indicată consumului coaja!

  1. Frunzele sfeclei

Deşi preferăm această plantă pentru rădăcinile ei frumos colorate şi dulci, ea a fost cultivată, la început, pentru frunzele. Frunze de sfeclă sunt o sursă importantă de fibre, de calciu, fier şi altele, plus vitamina A şi K. Gustul lor este jumătate de sfeclă, jumătate de nap.

  1. Coaja pepenelui

Pepenele roşu conţine un aminoacid numit L-citrulină care, se crede, îmbunătăţeşte performanţele atletice şi uşurează durerea musculară. Însă citrulina, care ajută şi la îndepărtarea nitrogenului din sânge, a fost descoperită şi în coaja pepenelui într-un studiu din 2003.

  1. Frunzele napului

La fel ca napul, şi frunzele lui sunt o combinaţie de gust dulce şi iute. La fel ca frunzele sfeclei, şi cele ale napului sunt pline de vitamina A şi K, fiind şi o sursă excelentă de fibre, fier, potasiu şi multe altele.

  1. Coaja cartofului

Contrar reputaţiei lui îndoielnice, cartoful are multe să ne ofere. Mai precis, coaja lui este o bună sursă de fibre. Coaja cartofului mai conţine şi vitamina B, C, fier, calciu şi potasiu.

Articole similare

”Povestea unui CÂINE ADOPTAT…unui DESTIN SALVAT de pe străzi….”
AnimalZoo
”Povestea unui CÂINE ADOPTAT…unui D ...
ULUITOR! S-a aflat cât a câștigat Ștefan Bănică Jr. la PRO TV.  Uite ce SALARIU a încasat artistul. Suma este FABULOASĂ
EVZMonden
ULUITOR! S-a aflat cât a câștigat Șt ...
Cutremur de Crăciun. Scenariu horror de ultimă oră. Asta ne mai lipsea! NEWS ALERT.
EVZ
Cutremur de Crăciun. Scenariu horror de ...
LOVITURĂ de la UE pentru România: Țara noastră tocmai a fost CONDAMNATĂ!
CAPITAL
LOVITURĂ de la UE pentru România: Țar ...

Comentarii

  • sa mananci tu asa ceva, cap de sfecla

  • În concluzie, hrana din coşul de gunoi e mai sănătoasă decât cea din farfurie.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.