Senzaţiile tactile din copilăriei ne rămân întipărite pentru tot restul vieţii. Acest gest aparent banal ne sporeşte încrederea în noi şi ne vindecă

De , 28 oct., 2018, Sănătate de la A la Z, Stil de viaţă

Senzaţiile tactile pe care le percem în perioada copilăriei ne vor rămâne întipărite pentru tot restul vieţii. Contactul fizic este important chiar şi atunci când vorbim doar despre o simplă atingere.

Îmbrăţişările ne stimulează psihic şi fiziologic pozitiv, fiind benefice atât celor îmbrăţişează, cât şi celor care sunt îmbrăţişaţi.

Expresiile non-verbale ne  pot  reda confortul emoţional, iar o singură atingere, o strângere de mână de doar câteva secunde sunt suficiente, spun specialiştii, pentru a alunga stresul şi a ne creşte energia pozitivă.

O îmbrăţişare sau un sărut ne alungă tristeţea, ne face să ne simţitm mai puţin trişti sau obosiţi.

Când vorbim despre manifestarea unor astfel de gesturi în cuplu asta echivalează cu o declaraţie de dragoste, dar şi de statornicie. Sunt expresii non-verbale care indică încrederea şi ataşamentul faţă de partener.

Sexul nu garantează o viaţă intimă reuşită în lipsa unor „atingeri” a căror putere este de necontestat.

Vorbim de un sărut tandru, ţinutul de mână, cuibăritul la pieptul celuilalt, toate reprezentând sentimente de apartenenţă şi ataşament.

O simplă atingere îi arată unui prieten că îţi pasă de el, că îl apreciezi şi că vrei să comunici cu el.

Sunt psihologi care spun, de pildă, că suntem mai disponibili să oferim informaţii persoanelor care ne ating uşor pe umăr.

În relaţia  cu părinţii sau copiii, îmbrăşările ne aduc bucurie în suflet.

Pentru cei mici, asemenea gesturi sunt deosebit de importante, întrucât contribuie la dezvoltarea lor emoţională, dându-le încredere, fiind totodată model pentru exprimarea propriilor sentimente.

Potrivit specialiştilor, în doar câteva secunde de îmbrăţişare, la nivelul creierului se produce o scădere a hormonului stresului, oxitocina, reacţie în urma căreia presiunea sângelui scade, oboseala se atenuează, creşte rezistenţa la infecţii şi scade depresia.

De asemenea, prin îmbrăţişări, scade cantitatea de cortizol din sânge (hormonul care reglează metabolismul glucidic), îmbunătăţeşte competenţelor sociale (comunicare, reducerea sentimentelor de jenă, asertivitate) şi creştere sentimentului de încredere.

După o îmbrăţişare creşte sentimentul de protecţie, siguranţă, încrederea în sine, fiind o adevărată forţă interioară şi sursă de sănătate.

Articole similare

Lasa un comentariu